Search
Now showing items 1-8 of 8
Economic Development in the Gulf Cooperation Council Countries: From Rentier States to Diversified Economies
(
Springer Nature
, 2020 , Book)
This book delves into the economic development of the six Gulf Cooperation Council (GCC) countries. Since the 1960s, the GCC states have harnessed their potential to exploit the wealth accrued from the oil boom to build ...
The 2017 Gulf Crisis: An Interdisciplinary Approach
(
Springer
, 2021 , Book)
This book provides an overview of the origins, repercussions and projected future of the ongoing Gulf crisis, as well as an analysis of the major issues and debates relating to it. The Gulf region witnessed an extraordinary ...
الصهيونية، إسرائيل والعرب: مئة عام من الصراع
(
الأهلية للنشر والتوزيع
, 2021 , Book)
على مدار مئة عام، لم تتوقف عجلة الصراع عن الدوران، ولم يهتد أحد إلى ترياق يقي المنطقة برمتها من ارتدادات هذا الواقع، ذلك لأن كل محاولات التسويات السلمية لم تفلح في الوصول بطرفي الصراع إلى بر الأمان. أما التشبث بعملية السلام ...
الثورة السودانية (2018-2019): مقاربة توثيقية - تحليلية لدوافعها ومراحلها وتحدياتها
(
المركز العربي للأبحاث ودراسة السياسات
, 2021 , Book)
يُقدم مقاربةً توثيقيةً - تحليليةً لثورة كانون الأول/ ديسمبر 2018، التي أسقطت الرئيس عمر أحمد البشير وبعض رموز نظام الإنقاذ، الذي حكم السودان قرابة الثلاثة عقود (1989-2019)، وذلك في 11 نيسان/ أبريل 2019، عندما أعلنت اللجنة ...
Contemporary Qatar : Examining State and Society
(
Springer
, 2021 , Book)
This book addresses critical topics and unanswered questions on the contemporary state of Qatar. Drawing together a unique combination of authors that have researched the Gulf Cooperation Council (GCC) in general, and the ...
Global Media Ethics and the Digital Revolution
(
Taylor and Francis
, 2021 , Book)
This edited book aims at responding to the challenges posed by the speedy developments in satellite TV and digital technologies. It attempts at addressing media ethics from a global perspective and discusses how we can ...
Routledge Handbook on Arab Media
(
Taylor and Francis
, 2020 , Book)
Routledge Handbook on Arab Media
Edited by Noureddine Miladi and Noha Mellor
This Handbook provides the first comprehensive reference book in English about the development of mass and social media in all Arab countries. ...
Research Companion to Language and Country Branding
(
Routledge
, 2020 , Book)
Research Companion to Language and Country Branding brings together entirely new interdisciplinary research conducted by scholars working on various sociolinguistic, semiotic, anthropological and discursive analytical ...