Show simple item record

AuthorEwers, Michael
AuthorAshi, Sundos
AuthorShockley, Bethany
Available date2018-02-08T09:58:48Z
Publication Date2017-04
Publication NameSESRI Policy Briefen_US
CitationEwers, Michael. Ashi, Sundos. Shockley, Bethany. (2017) Public awareness and perceptions of taxation in a changing Gulf economy (Number. 11). Qatar,Doha : SESRI
URIhttp://hdl.handle.net/10576/6281
AbstractFor the VAT scheme to succeed in Qatar, public awareness is necessary. Consumers need to understand how and why the VAT will affect their budgets. Perhaps more importantly, businesses need to understand how to modify accounting and payment systems to comply with the new tax law. Our findings, however, uncover a troubling reality: a widespread lack of knowledge of the VAT, for both citizens and expatriates. This indicates that for a successful rollout of the VAT scheme, greater communication to all segments of the economy is required. This communication should involve, first, making information about the VAT readily accessible to the public, and second, educating businesses about the requirements and implications of the tax, perhaps through a series of tax workshops for businesses. يعد الوعي العام ضرورة إلنجاح أية خطة لضريبة القيمة المضافة في قطر. إذ يجب أن يفهم المستهلكون كيفية تأثير ضريبة القيمة المضافة على ميزانياتهم وسبب ذلك. كما أن من األهمية أن تفهم الشركات لكيفية تعديل أنظمة السداد والمحاسبة لاللتزام بقانون الضرائب الجديد. ومع ذلك، كشفت النتائج التي توصلنا إليها عن حقيقة مثيرة للقلق وهي ضعف المعرفة بضريبة القيمة المضافة لدى المواطنين ٍّ والوافدين على حد ً سواء. ويشير هذا إلى أن طرح برنامج ناجح للضريبة على القيمة المضافة يتطلب تواصلا ً أكبر وأوسع مع كافة قطاعات االقتصاد. وينبغي أن يشمل هذا التواصل أولا إتاحة المعلومات حول ضريبة ً القيمة المضافة بسهولة للجمهور، وثاني ّ ا تعريف الشركات بمتطلبات هذه الضريبة وآثارها، ربما يتحقق هذا ُ من خالل سلسلة ورش عمل تعقد للشركات حول الضرائب.
Languageen_ar
PublisherSESRI
SubjectPublic awareness
Subjecttaxation
SubjectGulf economy
Subjectضريبة القيمة المضافة
Subjectاقتصاد الخليج
TitlePublic awareness and perceptions of taxation in a changing Gulf economy
TypeReport


Files in this item

Icon
Icon

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record