Show simple item record

AuthorEL Hmaisat, Hamad [حمد هميسات]
Available date2009-11-25T13:14:46Z
Publication Date1997
Publication NameJournal of the E. R. C.
CitationJournal of the E. R. C., 1997, Vol. 6, No. 12, Pages 129-14.
URIhttp://hdl.handle.net/10576/8270
Abstractتهدف هذه الدراسة إلى تعريف اتجاهات الطلاب المعلمين في تخصص اللغات والعلوم الاجتماعية نحو الوسائل التعليمية في جامعة السلطان قابوس، وقد دلت نتائج هذه الدراسة على أن: 1- الطلاب المعلمين الذكور والإناث في تخصص اللغات والعلوم الاجتماعية لديهم اتجاهات ايجابية نحو الوسائل التعليمية 2- توجد فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى ألفا (0.05) في الاتجاهات تعزي إلى الجنس ولصالح الإناث. 3- ابن التخصص ليس له أي تأثير في الاتجاهات نحو الوسائل التعليمية.
Languagear
PublisherQatar University
SubjectEducational Technology
Titleدراسة اتجاهات الطلاب المعلمين في تخصص اللغات والعلوم الاجتماعية نحو الوسائل التعليمية في جامعة السلطان قابوس
Alternative TitleA study of the attitudes of students-teacher majored in Languages and social sciences toward instructional media at S.Q.U.
TypeArticle
Pagination129-147
Issue Number12
Volume Number6
Alternative AbstractThe purpose of this study was to investigate the students-teacher attitude in the Languages and social sciences toword instructional media at S.Q.U. The results showed that. - The students-teacher had positive attitude toward instructional media - There was a Significant difference between the male and female attitude toward instructional media at alpha = (0.05) . - The major had no effect on the attitude toward instructional media.


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record