Show simple item record

Authorالرهاوي, محمد خالد
Available date2020-02-24T06:46:28Z
Publication Date2019
Publication Nameمجلة دراسات في العلوم الإنسانية والاجتماعية
ISBN978-9957-67-204-1
ISSN2617-9857
URIhttp://www.dirassatmagazine.com/wp-content/uploads/2019/11/%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%A9-%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%AF-2-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%AF%D8%AF-21.pdf#page=16
URIhttp://hdl.handle.net/10576/12932
Abstractعرض البحثُ على نحوٍ موجزٍ تجربةَ مركز تعليم اللغة العربية للناطقين بغيرها في أكاديمية باشاك شهير للعلوم العربية والإسلامية، وأبرز نشاطاته في إقامة الدورات وإصدار السلاسل التعليمية، ثم رصدَ مِن وحي التجربة أبرزَ التحديات التي تواجه تعليم العربية للناطقين بغيرها في المركز، سواء منها ما يتمثل بالتحديات النفسية أو اللغوية أم ما يتعلق بالمناهج والسلاسل أو المعلم والبيئة التعليمية، ثم ختم بأبرز التوصيات.
Languagear
Publisherجامعة سكاريا بدولة تركيا، ومركز البحث وتطوير الموارد البشريةّ –رماح- عمان، الأردن
Subjectالتحديات
تعليم
العربية
الناطقين بغيرها
Titleتحديات تعليم اللغة العربية للناطقين بغيرها : في أكاديمية باشاك شهير للعلوم العربية والإسلامية
Alternative TitleChallenges of Teaching Arabic Language for Non-Arabic Speakers at the Academy of Başakşehir for Arabic Language and Islamic Sciences
TypeArticle
Pagination14-34
Issue Number21
Volume Number2
Alternative AbstractThe research presented a brief summary of the experience of the Center of Teaching Arabic Language for Non-Arabic Speakers at the Academy of Başakşehir for Arabic Language and Islamic Studies, and its activities in conducting courses, issuing educational series and curriculums. In addition, it presented the challenges facing the teaching of Arabic language for non-speakers speakers in the Center, whether they are Psychological or linguistic, or related to the curriculum or to the teacher and the educational environment. finally, the research concluded with the most main recommendations.
AuthorAlrhawi, Mohammad Khaled


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record