عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفAlhazbi S.
المؤلفHalabi O.
تاريخ الإتاحة2020-02-24T08:57:13Z
تاريخ النشر2018
اسم المنشورACM International Conference Proceeding Series
المصدرScopus
معرّف المصادر الموحدhttp://dx.doi.org/10.1145/3290511.3290552
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/13001
الملخصThis paper discusses the suitability of adopting flipped classroom model as instructional method to teach introductory computer programming courses at higher education. It explores how the potentials of this model can be used to address the reasons of difficulties of learning computer programming. However, adopting flipped classroom has some challenges, so the paper reviews these challenges in order to be considered when planning to implement this model. Finally, the paper presents some research gaps that need to be investigated in order to improve the practice of this model and to avoid any disadvantages when implementing this model in computer programming courses.
اللغةen
الناشرAssociation for Computing Machinery
الموضوعComputer programming
Flipped classroom
In-class activities
Online-materials
العنوانFlipping introductory programming class: Potentials, challenges, and research gaps
النوعConference Paper
الصفحات27 - 32


الملفات في هذه التسجيلة

الملفاتالحجمالصيغةالعرض

لا توجد ملفات لها صلة بهذه التسجيلة.

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة