Browsing Mass Communication by Language "en"
Now showing items 41-46 of 46
-
Unveiling of Matters: The Role of Investigative Journalism in Uncovering Corruption in the Arab World
( IntechOpen , 2019 , Book chapter)This study investigates types of corruption that had been revealed by investigative reports during the last 3 years and their impact on social, legislative, and other aspects of life. It surveys 145 reports achieved and ... -
The virus of the ‘others’? Corona and discursive othering in Arab media
( Intellect , 2021 , Article)The spread of fear of the coronavirus and related insecurities around the pandemic have fuelled nationalist and increased exclusionary tendencies in countries all over the world. In North America, for instance, anti-Asian ... -
Visual Analysis of ISIS Discourse Strategies and Types in Dabiq and Rumiyah Online Magazines
( Routledge , 2019 , Article)Dabiq and Rumiyah are two professional online magazines that the Islamic State in Iraq and Sham (ISIS) established between June 2014 and September 2017 to support its broadcasting media. This study examines the visual ... -
Yemen: Unsettled Media for an Unsettled Country
( Open Book Publishers , 2021 , Book chapter)Throughout history, successive governments in Yemen have realized the importance of the media. Consequently, they have tightened the grip on the media by imposing a monopoly on ownership and by selecting editors-in-chief ... -
استخدامات وسائل الاتصال الحديثة والتقليدية وتأثيراتها المحتملة: دراسة استكشافية على عينة عمدية من الجمهور العربي
( Qatar University Press , 2021 , Poster)سعت الدراسة إلى رصد مظاهر الاتصال والتواصل في عصر المعلومات اللحظية، والتأثيرات المتبادلة بين وسائل الاتصال الجديدة والقديمة، وذلك بالتطبيق على عينة بلغت 400 مستجيبا ومستجيبة من الجمهور العربي راوحت أعمارهم بين 20 وأكثر ... -
مصداقية وفاعلية الاتصال الرقمي أثناء الازمات دراسة تطبيقية على جائحة كورونا في قطر
( Qatar University Press , 2021 , Poster)"تزداد الحاجة للاتصال أثناء الازمات خاصة الأزمات الجديدة، وهو ما ينطبق على جائحة كورونا التي تعد مثالًا واختبارًا واضحًا لطبيعة ودور الإعلام الرقمي سواء كان في المواقع الإلكترونية، أو في منصات التواصل الاجتماعي، أو التطبيقات ...