عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفAl-Thani, Tamader Jassim
تاريخ الإتاحة2015-12-08T11:08:16Z
تاريخ النشر2010
اسم المنشورInternational Journal of Learning
المصدرScopus
الاقتباسAl-Thani, T.J., "Investigating teachers' practices of creative thinking skills in Qatari preschools". (2010) International Journal of Learning, 17 (5), pp. 221-230.
الرقم المعياري الدولي للكتاب1447-9494
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/3920
الملخصThe purpose of this study was to investigate pre-school teachers' pedagogical practices in the context of promoting students' creative thinking skills in the classroom. A total of 80 female preschool teachers completed a 30-item, creative thinking skills questionnaire. Results showed that teachers differed significantly in using creative thinking skills according to their qualifications and in service training. Findings also indicated a significant interaction between the variables of qualification and in-service training. Implications for fostering creative thinking skills in Qatari preschools are discussed.
اللغةen
الناشرCommon Ground Publishing
الموضوعCreativity
Pedagogy
Pre-schools
العنوانInvestigating teachers' practices of creative thinking skills in Qatari preschools
النوعArticle
الصفحات221-230
رقم العدد5
رقم المجلد17


الملفات في هذه التسجيلة

الملفاتالحجمالصيغةالعرض

لا توجد ملفات لها صلة بهذه التسجيلة.

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة